Gigi D'Aggg! ;-) - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Gigi D'Aggg! ;-) - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Gigi D'Aggg! ;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 Mei 2007 | Italië, Milaan

Op het moment dat ik dit typ in een word-bestand behoor ik eigenlijk een presentatie uit het Engels naar het Nederlands te vertalen, maar aangezien ik echt toe ben aan een pauze doe ik alsof ik even iets voor school aan het doen ben, mochten ze ernaar vragen…. En er zijn veel mensen die er iets over kunnen zeggen, want ik zit hier in een kamer met advocaten, architecten, vastgoedadviseurs en mijn baas. Wel gezellig! Ondanks de rangorde heb ik de meest ideale plek in de ruimte en ook nog eens de lekkerste stoel! Wie gaat er als baaszijnde op en plastic klapstoel zitten en laat de stagiaire op een draaiende bureaustoel met zachte bekleding zitten? PLUSje!!

Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier in Milaan! Ik vermaak me hier ontzettend goed in Milaan en de werkzaamheden op mijn stage beginnen zich op te stapelen! Het is een stad waar ik voorgoed zou kunnen wonen, al was deze stad aan de kust naar mijn mening nog wel iets beter geweest! Maar op zee en strand na, heeft deze stad alles wat ik me kan wensen!

Maar deze stad heeft ook iets waar ik niet vrolijker van word en dat zijn de muskieten (onwijze muggen) die je onmogelijk kunt ontwijken. Aan het einde van vorige week kreeg ik een allergische reactie op deze vreselijke beesten die niet van mijn enkels af konden blijven. Mijn enkels groeiden uit tot over mijn schoenen uitpuilende kwabben en het was erg pijnlijk! Maar na een aantal bezoekjes aan de apotheek waarbij ik mijn geld kon spenderen aan verscheidene zalfjes is de pijn weg gegaan en de zwelling grotendeels afgezwakt. Gelukkig, want ik zag de ‘Tour di Milano’ voor de familie al voor me met alleen een uitgestippelde route op de kaart van mij waarmee ze zich maar moesten redden!

Afgelopen dagen heb ik me goed vermaakt met bezoekjes aan het park, de winkelstraten en de gezellige cafeetjes en restaurantjes met heerlijke aperitivo’s! Soms alleen, maar vaak met mijn nieuwe Nederlandse vriendinnetje hier!

Afgelopen zaterdagavond ben ik op stap geweest met mijn Italiaanse gezelschapsmensen! Ik zou eigenlijk naar een concert van Gigi D’Agostino gaan, maar onderweg kwamen we erachter dat de autostrada afgesloten was en dat we er op geen enkele manier zouden kunnen komen! Dat was erg jammer, maar niks aan te doen! Misschien dat we over een maandje nog een keer proberen om bij een concert aanwezig te kunnen zijn, zou wel grappig zijn!
Doordat Gigi niet door kon gaan, zijn we naar de dichtstbijzijnde uitgaansgelegenheid naar binnen gestapt. Hierdoor kwamen we uit bij een live concert ;-)van een plaatselijke boeren rockband die de mooiste rocksongs van de Italiaanse zangtalenten coverde. Ik had niet verwacht dat de nabije omgeving van Milaan bewoond werd door langharige boeren met showende bierbuiken en totaal geen gevoel voor mode, muziek of zelfs maar decoratie! Maar ze zijn er echt……!

-X-

  • 16 Mei 2007 - 19:08

    Henriet:

    oooooooooooooooooooohhh... wat erg! Ik ben onze afspraak vergeten!! Ik was om half 8 thuisgekomen bij mn ouders en toen ging iedereen naar de sporthal omdat ons familieteam een kampioenswedstrijd moest spelen... En ik ging natuurlijk mee! Helemaal vergeten! Duizendmaal sorry!

    Er is iets mis met de computer waardoor ik niet op msn kan... Hoop dat dit morgen opgelost is, dan maken we een nieuwe afspraak :)

    Leuk dat je steeds meer je plekje vindt in Milaan! Je komt toch wel terug? ;)

    Veel plezier met je familie dit weekend!

    Kus!

  • 17 Mei 2007 - 15:46

    Paul En Marrie:

    Hoi Mariska
    Fijn om te lezen dat je het naar de zin hebt in Milaan.
    Je onderneemt ook veel zo in je berichtjes te lezen.
    Wandelen in t park,winkelen en niet te vergeten stappen met je nieuwe Italiaanse vrienden.
    Ik wens je hele fijne dagen met je ouders en zus en zwager.
    Ik zal nog geregeld je berichten lezen hoe het je verder vergaat daar in Milaan.
    Groetjes uit het natte Enschede van Paul en Marrie

  • 19 Mei 2007 - 18:57

    Monique:

    He mariska!!
    Nou, jij vermaakt je wel zie ik!!
    Wel lelijk al die muggen!
    Bij assink is het nu wel wat drukker nu je weg bent haha
    nou meis ik spreek je snel!!
    heel veel plezier en succes enzo nog :)
    tot snel!
    liefs monique

  • 21 Mei 2007 - 08:53

    Klasine:

    hoi mariska,

    ik lees je berichtje net. mooi dat het je nog steeds zo goed bevalt in milaan!
    is je familie inmiddels bij je op bezoek? of heb ik dat verkeerd?
    zelf ben ik naar a'land geweest (zoals ik je ws. al wel verteld heb). was heeel leuk!! echt genoten!
    nu weer aan de studie;-)
    tot mails,
    klasine

  • 21 Mei 2007 - 12:05

    Sher:

    Hey Maris,

    we hebben elkaar al ff niet gesproken dus ik dacht ik laat ff wat achter op je site.

    Leuk te lezen dat alles goed gaat daaro en dat je het zo naar je zin hebt.

    Hoe is het afgelopen weekend geweest met je fam. op visite????

    Ik laat je snel weten of ik ook nog die kant op kom!!!

    xx

  • 22 Mei 2007 - 16:50

    Jolien:

    He maris!

    Nou ik heb je eindelijk een mail gestuurd hoor! Hoe was afgelopen weekend? Heb nog geen spetterend nieuws, maar wel wat beleefd (hoe suf ook...)Haha, succes nog en spreek je snel weer!

    Liefs Jolien

  • 23 Mei 2007 - 14:43

    Mariska:

    Je komt toch wel terug naar nederland he? Jeetje, wat maak je ontzettend veel leuke dingen mee daaro zeg:D!Hoe was het dit weekend met je familie? Spreek je weer op msn!

    Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 28996

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: