Adesso parlo un poco Italiano, perché studio! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Adesso parlo un poco Italiano, perché studio! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Adesso parlo un poco Italiano, perché studio!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Juni 2007 | Italië, Milaan

Buonasera!

Het is alweer een tijdje terug dat ik een berichtje op mijn site heb achtergelaten, vandaar dat ik maar een even weer aan het typen ben gegaan…
Milaan is nog steeds een geweldige stad om te wonen en te werken! Behalve de laatste twee weken is het weer nogal wisselvallig, waardoor deze stad wel in Nederland had kunnen liggen! Ik hoop dat ik weer snel zomerse temperaturen mag ontvangen, want ik had niet op deze herfstachtige temperaturen gerekend bij het inpakken van mijn koffer! Daardoor was ik vorig weekend waarschijnlijk ook ziek, de griep, wat nogal zielig was…Eindelijk twee vrije dagen, lig je in je bedje sneu te zijn!!

De laatste tijd ben ik druk geweest met mijn nieuwe project, het gaat erg goed! Het is leuk en het is vermakelijk voor de stage-uren! Verder is uiteraard de copyshop en het rondbrengen van brieven in Milaan twee van mijn wekelijkse activiteiten! Met lekker weer is dat heerlijk om te doen, lekker rondslenteren door Milaan… en als ik geen zin heb stap ik even in de bus!
Ik ken Milaan al behoorlijk goed, waardoor ik het gevoel heb dat ik hier al een behoorlijke tijd woon! Elk weekend ga ik uit met mijn Italiaanse vriendengroep en ook zie ik mijn Nederlandse vriendinnetje vaak! Ik mis haar nu dan ook, want ze is twee weken weg...!

Met mijn Italiaanse amica spreek ik vaak af in de wijk Navigli, dat ligt qua afstand tussen ons in en is voor mij ongeveer 15 minuten lopen vanaf mijn huis hier! Zo ook gisteravond! We kwamen bij toeval een oud-collegaatje van haar tegen en werden door haar uitgenodigd om met haar en haar collega’s een aperitivo te gaan eten. Daar zat ik dan weer tussen acht onbekende Italiaanse mensen… die amper Engels konden praten, waardoor ik toch echt mijn Italiaans tot uitvoering moest brengen! Maar het gaat steeds beter! Voor de extra oefening ga ik vanavond naar de bioscoop met Alessandra…ik weet nog niet welke Italiaanse film het gaat worden! Heb wel veel zin om te gaan! Nog een paar uurtjes….en dan WEEKEND!

A presto é con affetto!

  • 08 Juni 2007 - 15:28

    Han The Man:

    hey maris,

    mooi om te horen dat het goed gaat daar. Ga je ook nog een keer wat nieuwe foto's plaatsen? en niet alleen van die gebouwen :)

    groetjes uit een warm groningen
    Han

  • 08 Juni 2007 - 19:31

    Peet:

    Hey!
    Ja, dat Italiaans gaat al steeds beter klinken ;) Echt cool dat je het zo naar je zin hebt! Tis toch heel wat om zo in je 1tje daar naar toe te gaan :) En Italiaantjes kunnen idd niet echt goed Engels ;)
    Knuf, Peet

  • 09 Juni 2007 - 13:09

    Mriek And Fam!:

    Ha Marisje!

    Wat goed om te lezen dat het goed met je gaat, afgezien van je griepje vorige week...Fijn dat je al wat meer vrienden hebt gemaakt, en wat super dat er een nederlands meisje in de buurt is! kan je toch meer je ei bij kwijt lijkt me zo...
    wat is je adres eigenlijk in italie? heb ik nog niet gezien of ontvangen...
    Blijven genieten he! voor je het weet is het weer voorbij!!
    groetjes van de rest van de fam!
    xmriek

  • 09 Juni 2007 - 14:37

    Jolien:

    He maris!!

    Tof dat het nog steeds zo bevalt en dat het echt een beetje jouw stad is!! Zal wel weer wennen worden als je trug naar Grun en Enschede komt, maar dat duurt nog ff. Hier is het momenteel broeierig en warm, en vanmiddag lekker even paar kleine buitjes gehad. Dit wknd komt er weer een uitgebreid verslag van mijn kant van de zaken in Nederland via de mail hoor!

    Kus Jo

  • 11 Juni 2007 - 10:22

    Sher:

    Hallo daar,

    ben ff lekker rustig aan het kijken en lezen hoe het met jou gaat daar in Milano.
    Blij te vernemen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt.
    Hier gaat verder alles ook wel zijn gangetje en Noah loopt al achter de blokkenkar aan!!
    Geniet er lekker van en misschien tot snel
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 28168

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: