Walking in the designerstreets of Milano... - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Walking in the designerstreets of Milano... - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Walking in the designerstreets of Milano...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

25 Juni 2007 | Italië, Milaan

Salve!

Mijn stageweek is weer begonnen, heb nog iets van 20 werkdagen te gaan! Het valt qua aantal best mee, maar de dagen kunnen soms best ‘vervelend’ lang zijn…dus ik wil er eigenlijk niet aan denken. De stage had wat mij betreft wel over mogen zijn, maar mijn Milanese vrije tijd mag nog wel even doorgaan! ;-) Het is dan ook jammer dat de vrije tijd zo snel voorbij vliegt in de weken hier!

Maandagavond heb ik heerlijk gezwommen! Half uurtje lopen en je bent bij een ideaal zwembad, dus dat ga ik vanaf nu wekelijks even doen! Verfrissend na een kantoordag, of zoals maandag het geval was…een businessdiner! Dinsdag heb ik dan ook erg weinig gedaan, want ik was toe aan een relaxed dagje! ;-)

Woensdag heb ik mijn lunchpauze gespendeerd met window-shoppen met Chris in de designerstraten in Milaan! Het was erg lachwekkend! Chris heeft in Australië een fashionopleiding gedaan en is hier in Milaan terecht gekomen door een gewonnen beurs! Hij blijft dan ook ontzettend lang bij afgrijselijke kledingstukken staan, terwijl ik ondertussen de hele winkel al drie keer heb bekeken…Bij veel van de kledingstukken geeft hij dan ook zijn Chris-commentaar over wat hij anders zou hebben gedaan, wat hij wel mooi vindt en wat niet, etcetera… Jullie weten uiteraard net als ik dat ik niet veel om ‘fashion’ geef, ik knik dan ook maar een beetje, maak Chris een beetje belachelijk ;-) geef mijn mening en zeg uiteindelijk (negen van de tien keer) dat ik het kledingstuk hoe dan ook lelijk vind en dat ik het voor tien euro nog niet zou kopen! De tassen en schoenen waren daarentegen wel interessant en mooooooi….! Het was hoe dan ook erg gezellig en er komt vast nog wel een herhaling!
’s Avonds heb ik met Alessandra een pizza gegeten in de wijk Navigli, as usual! Dit was weer op-en-top gezelligheid! We spreken altijd in Navigli af, omdat het qua afstand tussen ons in ligt en het een wijk is met de meeste restaurantjes en cafeetjes. Het is er altijd ontzettend druk! Des te meer te bekijken…zeker nu er allemaal modellen zijn voor de male fashionweek! ;-)

Donderdag was niet echt bijzonder. Ik dacht dat het woensdag was en wilde gaan zwemmen. Pas bij aankomst realiseerde ik me dat het toch wel eens donderdag zou kunnen zijn! Kortom voor niets een uur gelopen! :-S Want op de donderdag is er geen ‘vrij’ zwemmen…..Beetje dom, ik weet het!

Vrijdagavond had ik met Chris afgesproken bij Porta Genova voor een aperitivo! Het was tenslotte weer tijd om bij te kletsen… ;-) Het was een hele gezellige avond! Als verrassing had hij Matthew en Alessia ook meegenomen. Matthew kende ik al, hij komt oorspronkelijk uit Engeland. Hij was steward en geeft nu tijdelijk Engelse les in Italië. Alessia kende ik nog niet. Alessia komt uit Australië en is hier nog maar een maand. Hij begint vanaf september te werken voor een hairfashion salon in Milaan. We hebben erg gelachen en de avond was dan ook snel voorbij!

Milaan is de afgelopen weken erg warm! Soms niet uit te houden! ’s Ochtends om 11 uur al meer dan 30 graden! Het was zaterdag dan ook echt een dagje om te zwemmen in een openlucht zwembad in Milaan! Ik had ‘s ochtends om 10 uur met Alessandra afgesproken bij metrostop Lotto om van daaruit naar het zwembad te gaan! Het zwembad was ontzettend groot! In Milaan moet je in elk zwembad badmutsjes op…hygiënisch, maar het ziet er wel belachelijk uit! Maar de suntan begint eindelijk tevoorschijn te komen! Door de smog, is dat hier denk ik lastiger… Ik heb nog nooit zoveel moeite hoeven doen voor een kleurtje!

’s Avonds hebben Alessandra en ik afgesproken bij de Duomo. Onze gemeenschappelijke interesse is de bibliotheek, dus op de zaterdagavond zijn we daar maar eens gaan slenteren! (Ja, heerlijk loom) Daarna een gelato (ijsje) gegeten & ons vermaakt op de trappen van de Duomo kijkende naar een optreden van een coverband! Heel leuk!

Zondagmiddag had ik een bbq, georganiseerd door het broertje van mijn stagebegeleider. Hij had het samen met twee vrienden georganiseerd voor een grote groep, omenabij 25 mensen. Het was in een grote tuin/park gelokaliseerd aan de rand van Milaan. Zijn ouders hebben daar een oude fabriek opgekocht om het uiteindelijk om te bouwen. Op dit moment is het er nog een scary bedoeling. Als een horrorscene uit een film! Ik kende ongeveer de helft van de uitgenodigden, omdat ik daar zelf altijd mee afspreek of mee uit ga, dus dat was erg leuk!
En na de bbq was het weekend alweer voorbij! Jammer, jammer, jammer…op naar het volgende weekend! ;-)

Baci!xx

  • 25 Juni 2007 - 11:34

    Sher:

    Zo jij vermaakt je prima daar zie ik wel haha.
    Het is inderdaad jammer dat een weekend zo weinig dagen telt. Het is altijd voorbij voor je er erg in hebt... Helaas moeten we het er mee doen dus moeten we maar gewoon extra genieten van de "vrije" dagen.
    Het schiet allemaal al erg op joh... het zit er bijna op voor jou. Daarna nog even lekker op vakantie en dan terug naar Holland met zijn heerlijke regenbuien.
    Geniet er dus nog maar even van en tot augustus dan

    xx

  • 25 Juni 2007 - 14:17

    Nathalie:

    Ik wil ook weer naar Milaan...!!!! Hee sis! Je vermaakt je daar prima, lees ik.. en dan ook nog klagen over 30 graden?? Hier regent het wederom. Telefoontje gister was gezellig!! Vermaak je nog wat de komende weken! x Nath.

  • 25 Juni 2007 - 16:52

    Jenine:

    Hey Mariska,
    Je maakt al erg veel vrienden merk ik! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Hier is het ook overal heet, maar de airco maakt een hoop goed!
    Have fun!
    Xx Jenine

  • 25 Juni 2007 - 18:00

    Laurens:

    Hey, feestbeest:P

    Berichtje hier uit Tukkerland.. wat ontzettend tof dat je het zo naar je zin hebt. Nog een paar weekjes stage en dan kun je eindelijk helemaal genieten van je vrije tijd daar. Weet je al precies wat je allemaal gaat doen? Hier is trouwens de zomer ook begonnen, t lijkt wel herfst, regen en wind, bah! Hoe staat het ervoor met de Italiaanse mannen? :P Nog weinig over gelezen.

    Veel plezier verder in Italy, vindt het leuk om je reisverhalen te lezen

    Groeten!!

  • 25 Juni 2007 - 18:10

    Monique:

    He maris!!
    Zow wat doe jij veel leuke dingen daar zeg :D
    echt super dat je al zoveel mensen hebt leren kennen!
    zo kom je die 5 maand makkelijk door!
    maar je komt dus in augustus terug he?
    dan zie ik je helaas niet meer, want dan zit ik al in barcelona!
    maar ik spreek je vast nog wel daarvoor :)
    nou meissie heel veel plezier nog daar he!!
    liefs monique

  • 25 Juni 2007 - 21:41

    Maaike:

    Hee Mariska!

    Zo te lezen vermaak je je prima. Jammer dat je stage iets minder is, maar ook daar kom je vast wel doorheen!
    Is Inge al weer in Milaan? Ze was 2 weken terug even in NL, toen heb ik dr nog even gezien.
    Nou heel veel plezier nog! Nog een kleine 3 weken en dan is je stage ook al weer over!

    Groetjes Maaike

  • 28 Juni 2007 - 13:04

    Nadine:

    he Mariska,
    je hebt het daar erg naar je zin lees ik.
    ben wel een beetje jaloers hoor. het weer hier stelt niks voor, en de zomer is nog wel begonnen. kun je het zonnetje even hier heen sturen?? haha. heel veel plezier nog groetjes van Nadine.

  • 30 Juni 2007 - 21:40

    Han De Haan:

    Hey mariska

    En, zijn die male-models bijna net zo knap als ik? Vast niet :P En heb je nog enge dromen overgehouden aan de HorrorFactory? :) sounds creepy

    Daar wel mooi weer dus, hier is het al tijden dramatisch, maar boeit niet want ik zit toch dagen lang in de UB.

    Wanneer kom je weer in Grun? Na de zomervakantie?

    Geietze daar in Milano
    groetjes, han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 27588

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: