Milanooo here I come! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Milanooo here I come! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Milanooo here I come!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

21 April 2007 | Italië, Milaan

Ciao!

Daar zat ik dan vanochtend bij Gate C06, wachtend op het vertrek van het vliegtuig naar Milaan! Na het uitzwaaien van mijn ouders, Martin & Nathalie zou het dan eindelijk gaan gebeuren!

Tijdens het vliegen kon ik mooi naar buiten kijken, ondanks dat ik mijn zitplaats enigzins verkeerd had ingeschat. Ik zat niet precies voor de vleugel, maar op de vleugel! Af en toe was dat erg jammer!

Op een gegeven moment hadden we het uitzicht op de Zwitserse Alpen waarbij verscheidene beelden uit de film 'Alive' in mijn gedachten tevoorschijn kwamen! Maar gelukkig zat er een Italiaans nonnetje naast mij! Voor mijn gevoel zat ik wel velig in het vliegtuig, de non aan de ene zijde en de nooduitgang aan de andere!

Aangekomen in Milaan heb ik gewacht op mijn koffer en blijkbaar zag ik er niet betrouwbaar uit, want ik mocht mijn koffer ook nog eens 'in front of all Italian men' open maken en laten checken wat ik allemaal bij me had.......

Toen kwam ik na een veel te dure taxirit aan bij het stagebedrijf! Bij de ingang ontmoette ik meteen de zus van mijn stagebegeleider en werd ik door haar voorgesteld aan mijn stagebegeleider!

Voor mijn gevoel kon ik meteen flink aan de bak! Blijkbaar was er geen tijd om wat te drinken (wat ik tot nu toe nog niet heb gedaan), want ik werd meteen naar de werkkamer gewezen en kreeg daar de uitleg van wat mij te wachten stond.

Toen werd mij de kamer geshowd en dat zag er naar mijn mening prima uit! Ik heb er zelfs internet, wat ideaal is!

Op de vraag: "Van hoelaat tot hoelaat word ik dagelijks verwacht?", antwoordde mijn stagebegeleider: "Nou, Mariska, wij werken altijd van half 9/9 uur tot een uurtje of 8, maar jij mag wel van 9 tot 6, want dan heb je nog wat vrije tijd over!" Nou, gelukkig maar..............

Wat daarna gebeurde vond ik zelf heel erg grappig! Mijn stagebegeleider vroeg of ik mee kwam, dus ik antwoordde:"Waar naartoe?" We gingen naar de IKEA, want er moest voor mij een matras opgehaald worden! Ja, je zult maar met je stagebegeleider een matras kopen............ Dus ik zit hier nu op een kamer met een slaapbank (die morgen inelkaar wordt gezet) en allemaal nieuwe schone lakens! Daarna zijn er sleutels van het appartement bijgemaakt en heb ik meteen dus ook sleutels gekregen! En na het eten van een echt Italiaans ijsje zit ik nu hier op mijn kamer!

Zometeen maar eens boodschappen doen ofzo... Lijkt me een goed plan!

Nou, uitgebreid verslag van mij of niet dan?

Jullie horen wel weer van mij!

Dikke kus!

Voor de meiden: Nee, het is een tegenovergestelde versie van knap....

  • 21 April 2007 - 14:46

    Anne-Jan Jager:

    Hey Mariska,

    Eindelijk maar toch, MILANO ;-)

    Ik wens je veel succes en vooral plezier. Een buitenlandse stage is echt een hele mooie ervaring.

    Wellicht vlieg ik voor UBS in mei nog naar Milaan. Ik stuur je dan nog wel een e-mail.


    Groeten uit een zonnig München,

    Anne-Jan

  • 21 April 2007 - 14:47

    Alida:

    Hej meid!

    Heel veel plezier daar, geniet ervan! en naar wat ik tot nu toe gelezen ziet het er zeer goed uit!

    Schijnt het zonnetje daar ook lekker?

    Groetjes Alida

  • 21 April 2007 - 15:28

    Michiel Deen:

    Hey Mariska! Nizza per leggerla è in Milaan ora. State andando mangiare oggi la pizza? Successo con il vostro pratico! (sì. Li imparerò italiani (DIFETTOSI) della punta: P)godere il vostro tempo!

    Nou..nu nog ff zoeken naar een online-vertaling!!:P

    distinti saluti,
    Michiel


  • 21 April 2007 - 15:42

    Martin En Nathalie:

    Hi Maris,

    Dus goed aangekomen? We hoorden al van ma dat je bij de Ikea was geweest.. :-) Heb je bord, beker, bestek etc. daar ook gekocht? Wat erg van je koffer in Milaan.. Echt alles eruit gehaald? hahaha.. en je hebt het met zoveel zorg ingepakt ;-) Wat was het probleem? Ziet je kamer er netjes uit? Staan er meer meubels? Keuken? Douche? Leuke familie? Leuk om je uitgebreide verslag te lezen! Hou ons op de hoogte! Wat wordt er van je verwacht tijdens stage? Zie je het nog een beetje zitten? Goede eerste indruk of .....
    Tot op MSN ofzo x Groetjes van ons

  • 21 April 2007 - 19:01

    Raymond En Shahla:

    Hoi Maris, wij zijn blij dat je goed over bent gekomen en dat ze je zo goed hebben ontvangen. Erg leuk zo'n site. Nu kunnen we mooi zien hoe het met jou gaat.
    Veel succes in Milaan namens Shahla en mij. p.s. Jij bent waarschijnlijk teveel verwend omdat jouw oom zo knap is, maar ja... dat is niet voor iedereen weggelegd. Veel liefs en een dikke kus Raymond en Shahla.

  • 22 April 2007 - 12:22

    Mariska:

    Gelukkig ben je goed aangekomen:D

    En leuk dat je zo leuk opgevangen werd jnoh:D Nu maar hopen dat je eerste stage dag net zo top wordt!

    Wel balen van die koffer... SCHAAAAAMEN!!

    Ik mail je nog over het huis!

    X mariska


  • 22 April 2007 - 16:20

    Jolien:

    He Maris!! Nou al heel wat beleefd dus op zo'n eerste dag! Gelukkig ben je goed aangekomen. Hoe is het verder op je slaapkamer? Bij zijn ouders toch?

    Wel andere knappe mannen gespot op de werkvloer? Haha, nou ik lees het binnenkort wel weer, heel veel succes en plezier!! Liefs Jolien
    p.s. Hoe staat het met het italiaans spreken?

  • 22 April 2007 - 19:26

    Annemarijn:

    Ey Maris,
    Wat een mooi verhaal & zo snel!
    Ben heel benieuwd hoe strax je eerste weekje er uit ziet!

    Laat ff weten als je een italiaanse sim hebt, dan kan ik je bellen met skype of voipbuster. Of als je bij een van beide een account hebt aangemaakt!

    Zal je binnenkort ff een lange mail sturen ( als ik weer mooie verhalen heb)

    Heel veel plezier & succes!

    Liefs Annemarijn

  • 22 April 2007 - 21:37

    Ellis:

    Hey marisk... wat ontzettend gaaf datje nu eindelijk daar in het warme zuiden kunt genieten van het heerlijke weer, de mode, de kunst and last but not least de italiaanse mannen natuurlijk...
    Kvond je uitgebreide verslag leuk om te lezen en ben benieuwd naar wat je nog meer zult tegenkomen daar... ieg veel succes en veel plzr!!! Hier in Enschede mis je de drukste periode van assinkhof en de troubles in La Place, voor de grootste roddels spreek ik je natuurlijk wel weer op msn!!! Buona notte, bacio El

  • 23 April 2007 - 12:01

    Hanneke:

    Hey maris!
    Grappig dat je nu zo graag uit het raam wil kijken, terwijl je vliegen eerst zo eng vond, wel fijn dat je het nog een beetje kon zien allemaal! En wat erg dat je je koffer open moest maken zeg, zagen ze je pillenverzameling ergens anders voor aan;)
    Jemig, je met flink aan de bak daar zo te horen, en dat met het warme weer..Gelukkig heb je de avonden lekker vrij, aangezien je internet op je kamer hebt, heb je nu geen excuus meer om niet veel online te zijn:)
    Nou super dat het allemala goed is, erg fijn om te horen en tot mails/msn's!
    Dikke kus en knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 28774

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: