Let's talk Dutch! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Let's talk Dutch! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Let's talk Dutch!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

10 Mei 2007 | Italië, Milaan

Op dit moment ben ik op internet aan het zoeken naar de ‘Italiaanse bedrijfscultuur’. Ik denk dat dit voor mij een goed idee is, want dan zie ik alles vanuit het juiste perspectief en kan ik het geheel goed relativeren! Ik ben er zojuist dan ook achter gekomen dat je in Italië als stagiaire dan ook echt helemaal “niente” voorstelt! De hiërarchie is belangrijk (wat mij hier tot een nul maakt) & de vrouw in het bedrijfsleven komt nog maar net tot bloei (ook niet heel onbelangrijk). En ik ben blij dat ik dat nu (zwart op wit) weet, want nu maakt het me niet meer zoveel uit dat ik geen waardering/complimentje krijg wanneer ik een powerpointpresentatie vanuit het Italiaans naar het Engels heb vertaald of een verslag over een bepaald bedrijf heb gemaakt. Ik vind het ook niet meer zo denigrerend als ik 5 keer op een dag naar de Copyshop word gestuurd om kopieën te laten maken of met mijn plattegrondje een brief naar een bedrijf aan de andere kant van Milaan moet brengen. Vanaf nu zal ik elke opdracht die ik krijg met een glimlach uitvoeren, ook al wordt de opdracht vanuit de hal aan mij uitgelegd!

Het is donderdag en ik kan niet ontkennen dat ik uitkijk naar het weekend!
Dit mijn eerste 5daagse werkweek in Italië…en ik ben nog niet eens aan het einde van de week!

Hierboven heb ik al een beetje verteld wat mijn taken waren tot gisteren, het was een spannend geheel! Vooral het moment van het kijken naar de straat van de brief op het plattegrond was erg emotioneel. Ik vind een eindje lopen helemaal geen probleem, maar dit……..! Kortom, het was dé tijd voor mijn eerste busrit in Milaan!

Toen ik eindelijk de juiste ‘bushalte’ had gevonden, kwam lijn 94 er precies aan, ideaal! Ik stond eerst verkeerd, waardoor de bus ervoor mij voorbij reed, kan gebeuren…. Hup, ik in de bus! Ik had 5 euro mee, dat leek me voldoende. Nu bleek er een automaat in de bus te zitten voor het afstempelen van de kaartjes die je blijkbaar kunt kopen bij de kioskjes op bijna elke hoek van de straat. Mijn eerste retour-busritje, was dus een heel ZWART busritje! Maar ik heb na een tijdje zoeken het bedrijf gevonden en de brief afgeleverd! Mission Completed!

Daarna had ik afgesproken met een vriendin van mijn klasgenoot/vriendin Maaike. Half 8 bij de Duomo ontmoette ik Inge! Dat was erg gezellig! Samen een aperitivo gegeten (je betaalt voor een drankje en kunt dan alles eten wat er op de bar staat) & en voor het eerst sinds ik in Milaan ben heerlijk in het Nederlands gekletst! En dit hebben we meteen twee dagen achterelkaar gedaan en hopelijk gaan er nog velen volgen!

Ik ga nu beginnen met mijn échte opdracht! Ook hiervan hoop ik dat er nog velen volgen! ;-)

Arrivederci!

  • 10 Mei 2007 - 09:58

    Klasine:

    hai mariska,

    goed dat je even opgezocht hebt hoe de bedrijfscultuur in italie eruit ziet!
    weet je dat ook weer, en hoef je je idd niet zo druk te maken wanneer je weinig complimentjes e.d. krijgt;-)
    gewoon je best blijven doen, dan komt het vast goed!
    gezellig dat je weer even nederlands kon kletsen.
    ik zit nu in de ub met een studievriendinnetje. moet aan de inleiding voor m'n b-these. nie leuk..

    liefs
    klasine

  • 10 Mei 2007 - 16:41

    Maaike:

    hee maris!

    wat leuk dat je met inge hebt afgesproken! klinkt alsof jullie het gezellig hebben gehad, dus mooi mooi!

    tsja die bedrijfscultuur... het blijft toch italie he, maar wel vervelend! maar altijd blijven lachen dan komt het vast goed!

    x maaike

  • 10 Mei 2007 - 20:22

    Marloes:

    Hoi!
    Interessant om te lezen over alles wat je meemaakt in het Italiaanse bedrijfsleven... Milaan is volgens mij wel erg mooi, gezien je verhalen. Veel plezier alvast met je familie volgende week!
    Meredith & Greer (uit Charleston) zijn nu op bezoek, dus ik ga alle toeristische plekjes van NL bekijken deze week :)

    xx Marloes

  • 12 Mei 2007 - 08:29

    Nynke:

    Joo Maris,

    Wow wat een verhalen zeg, vet spannend in die bus trouwens. Ach, anders had je gewoon de 'domme' Nederlandse toerist nagedaan toch? hihi.

    Leuk om zo van alles te lezen van wat je meemaakt! Ik blijf heel graag je avonturen volgen. Heb je binnenkort nog wat foto's, lijkt me erg leuk!

    Liefs Nynke

  • 12 Mei 2007 - 14:22

    Gerdine:

    Ey Maris
    Had een vraagje over dat aanslagbiljet, maar welk adres kan in naartoe mailen?
    Liefs Gerdine

  • 13 Mei 2007 - 10:34

    Raymond En Shahla:

    Hoi Maris, leuk om te lezen wat je zo allemaal meemaakt op je stage. Laat je niet op de kop zitten door die Italiaanse mannencultuur, je moet maar zo rekenen dat macho's met hun verkeerde hoofd denken. Groetjes en succes Raymond en Shahla.

  • 14 Mei 2007 - 07:34

    Andrea:

    Hey Maris,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt in Milaan. Heel veel succes met je stage en maak er een leuke tijd van!!!

    Liefs Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 28187

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: