Henriet op bezoek in Milaan! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Henriet op bezoek in Milaan! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Henriet op bezoek in Milaan!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 Juli 2007 | Italië, Milaan

Salve!!

Vrijdag was het eindelijk zover...bezoek uit Nederland! Henriet heeft ’s ochtends op tijd de trein genomen, waarna het vliegtuig in Eindhoven voor haar klaarstond om haar te brengen naar…mij in het volop zonnige Milaan!!

Om 4 uur ging 2 keer mijn telefoon over wat betekende dat ze onderweg was naar het Centraal Station. Op dat moment heb ik gauw mijn tassen gepakt en ben ik met de metro naar het Centraal Station gegaan! Het was super om haar weer te zien en om weer in het Nederlands face-to-face met iemand bij te kunnen kletsen! We hebben met tassen en al de metro genomen naar de Duomo! Hier gekletst, gegeten en alles & iedereen bekeken! ;-)
Om half 9 had ik met Italiaanse friends afgesproken bij Porta Genova om een aperitivo te gaan eten. Ter introductie!We zouden bij Jacopo en Chris logeren voor 2 nachten, want...nou ja, mijn baas had uiteindelijk toch problemen met een persoon extra op mijn kamer in het gebouw van het bedrijf. Na de aperitivo hebben we Alessandra eerst thuis gebracht en daarna doorgereden naar het huis van Jacopo en Chris. Alessio was er ook. Na met iedereen kennis gemaakt te hebben, zijn Jacopo,Chris en Alessio uitgegaan en konden wij verder kletsen & slapen!
Na een korte nacht waarbij we lastig werden gevallen door de 2 katten van Jacopo...SCARY...zijn we op tijd opgestaan. Zoals vanouds ;) heb ik ook Henriet getrakteerd op een toer in Milaan! De Duomo, het kasteel, mijn bedrijf, alles! Het was erg leuk! En het was alsof we elkaar de week ervoor nog hadden gezien...
Wederom 's avonds een aperitivo gegeten in de wijk Navigli, waarna we op zoek gingen naar ons tijdelijke verblijfplaats! Tot het CS met de tram ging alles perfect, maar nadat ik in de bus zelf niet wist waar we er nou precies uit moesten stappen, werden de nodige telefoontjes toch wel gepleegd & heb ik mijn uiterste best gedaan te praten in het Italiaans tegen de buschauffeur. Na anderhalve busrit in dezelfde lijn, kwamen we bij uit bij de juiste halte!

Zaterdagavond heeft Alessio het haar van Henriet en mij gestyled, waardoor we er uiteraard bellisimo uitzagen! ;-) We zijn uitgegaan met Simone (buurjongen/vriend van Jacopo), Matteo(idem een vriend/ ken ik van de bbq), Chris en Alessio...bij Papaya! Een openlucht discotheek aan de rand van Milaan met een nepstrandje aan het water. Ik heb zowel het nepstrandje als het water niet gezien, maar het schijnt er wel aanwezig te zijn! We hebben gefeest tot 5 uur in de ochtend, waarna we met zijn allen naar het huis van Matteo zijn gegaan. Na hier nog even te hebben gezeten zijn we weer naar Jacopo’s huis gegaan! Oververmoeid door te weinig slaap!

Op de zondag vonden we het dan ook tijd voor het strand! Rond 1 uur hebben we de trein genomen, op naar het strand! Henriet, Chris, Alessio en ik. Alessio was onze gids, want hij woont in Laveno, een dorp aan het mooie Maggiore meer. Na het dorpje een beetje te hebben doorgelopen en bekeken heeft de vader van Alessio ons naar een mooi strand gebracht, beter gezegd een baai! Hier hebben we lekker gezwommen & genoten van de zon. Niet geslapen, zoals de eigenlijke bedoeling was... Het was er te druk voor en het was een rotsbaai dus doe je best om überhaupt in slaap te komen op de harde stenen...
Omenabij half 7 hebben we de trein weer terug genomen, waarna we rond 9 uur thuis waren bij Jacopo. Henriet en ik hebben onze tassen gepakt & zijn op zoek gegaan naar ons hostel. Die we hadden gereserveerd voor de andere 2 nachten. Na onze spullen rond 10 uur te hebben gedropped, zijn we nog gaan eten bij een pizzaria. We hadden zo’n honger, want we hadden de hele dag niet vel gegeten. Daarna heerlijk geslapen!

Maandag, de laatste dag alweer. We zijn wederom naar de Duomo gegaan, om hem dit keer van binnen te bekijken. Op een gegeven moment zagen we een pastoor slapen in zijn biechthokje, waardoor ik niet kon laten om er een foto van te maken. Na de flits, schrok hij wakker, waarna hij met zijn vingers gebaarde dat de foto nemen niet had gemogen. Ik ben maar snel doorgelopen...!! Na onze lunch wilden we gaan zwemmen, maar het zwembad bleek gesloten te zijn. We hebben de rest van de dag doorgebracht in Parco Sempione & daar de nodige lol beleefd! ;-)

Na een kort bezoek aan ons hostel zijn we weer richting het park gegaan, omdat we daar bij een Indisch restaurant met Chris hadden afgesproken voor de laatste aperitivo! Het was erg gezellig! Als afscheid van Milaan zijn we via de Duomo (Duomo by night is ook heel mooi) weer naar het hostel gegaan! Door de harde regen! Koffer en tas weer ingepakt & gaan slapen!

Dinsdagochtend zijn we om half 6 opgestaan & heb ik Henriet om kwart voor 7 op de bus naar Bergamo gezet, op naar het vliegveld! Het afscheid was weer een drama… :-(
Ik weer naar het kantoor met de tram... Even nog een uurtje geslapen, waarna ik weer aan het werk kon gaan! :-(

Gisteravond heb ik na mijn werkdag geshopt met Alessandra bij San Babila, een plein achter de Duomo. Altijd gezellig!

Vandaag heb ik in mijn pauze een bezoek gebracht aan de Milanese hairdresser! Ze konden geen Engels, dus moest in het Italiaans duidelijk maken hoe ik geknipt wilde worden en in welke kleur mijn haar geverfd moest worden. Na een bezoek van 2,5 uur ziet het er weer perfect uit! Ben helemaal blij ermee! Het was een gezellig bezoek!

Verder ga ik de volgende dagen weinig doen, denk ik! Want ik moet uitgerust zijn voor mijn GIRLS WEEKEND in Rimini, die aankomende vrijdag zal gaan starten!

Buonasera!!

  • 11 Juli 2007 - 18:35

    Henriet:

    Hee Maris!!

    Wat leuk die foto's!! Ik heb er ook een aantal op hyves gezet :)... Vandaag alweer de hele dag aan het werk geweest, moest wel een paar keer in mezelf lachen als ik aan het weekend dacht!! We hebben toch wel wat hilarische momenten meegemaakt dacht ik zo... ;) Succes nog even op je stage en alvast veel plezier volgend weekend!!

    Kus!

  • 12 Juli 2007 - 08:46

    Nynke:

    Heej maris, dat moet vast heel erg gezellig zijn geweest, wat een leuke verhalen!! Lachen ook die pastoor zeg, haha. Met wie ga je naar Rimini dan? Met meiden van Milaan??

    liefs

  • 12 Juli 2007 - 19:05

    Jenine:

    Heey mariska!

    Fijn dat er mensen langs komen! Het is fijn om bekenden te zien, er komt binnenkort ook een vriendin van me langs..
    Nog even volhouden, wanneer ga je precies terug?
    Succes!

  • 15 Juli 2007 - 18:36

    Nathalie:

    Hi Girl!! Ben je al weer terug vanuit Rimini? Leuk weekend gehad? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 728
Totaal aantal bezoekers 28763

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: