Genova & weekendje weg! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Genova & weekendje weg! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Genova & weekendje weg!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 Juli 2007 | Italië, Milaan

Buongiorno!

Ohhh, wat een week! Mijn ogen vallen bijna dicht van vermoeidheid! Voordat ik aan een nieuwe opdracht begin, ga ik jullie dan ook maar eerst even updaten over mijn leven in Milaan! Je moet je dag altijd op een relaxed beginnen…..en al helemaal de eerste dag van de week! ;-)

Vorige week maandag was de werkdag niet heel erg bijzonder. Aangezien ik mijn eigen werkdag mag inplannen, voor zover dat mogelijk is, heb ik dan ook een ruim 2-urige pauze genomen tussen de middag. Chris en ik zouden elkaar ontmoeten bij de station Cadorna, zodat we allebei niet heel ver naar de volgende plaats van bestemming na de break hoefden te lopen.
Na een beetje rondkijken hebben we besloten om maar naar een famous chocolat gelateria te gaan! Hier hebben we heerlijk genoten van een ijsje en taartje! De lange pauzes is de manier om een lange werkdag te breken en daardoor erg belangrijk! :-)

De dinsdag was lichtelijk saai waarschijnlijk, want ik kan me er niks meer van herinneren…

Na een lange werkdag op de woensdag had ik met Alessandra op het Centraal Station afgesproken om treintickets te halen voor de vrijdag, want voor de vrijdag stond mijn ontmoeting met mijn ouders gepland in Genova. Rond 8 uur was ik weer thuis en vroeg Chris of ik ’s avonds mee wilde naar een Fashion Afterparty, want hij had 2 gratis entreekaarten kunnen bemachtigen! Natuurlijk wilde ik mee! We hadden zo snel mogelijk afgesproken bij de metro van de Duomo, dus we moesten erg opschieten. Chris was zoals gewoonlijk niet erg stipt, waardoor we ons hebben gehaast naar de plaats van het feest. Eerst met de metro naar zuid-Milaan. Na uitgestapt te zijn, wilden we verder met de bus. Alleen er waren geen bussen meer die reden in dat gedeelte van Milaan, beetje afgelegen waarschijnlijk. Dus moesten we lopen. Maar aangezien we al niet erg op tijd waren hebben we maar een groot gedeelte gerend en zelfs nog een stukje ons vervoerd met een winkelwagentje die we onderweg tegenkwamen. Als ik van tevoren had geweten dat we geen fatsoenlijk vervoer hadden, had ik uiteraard andere schoenen aan gedaan…!! Eindelijk bij de Fashion Afterparty, Ohh my...!! Dat rennen, lopen, rennen, lopen was zelfs voor 20 minuten de moeite waard geweest! Het was een echte Male Fashion Afterparty!! Het was echt super!! Muziek, loungen, dansen, kijken, kijken, kijken…. En, gelukkig zijn we de terugreis op een andere manier door Milaan naar de Duomo gereisd, de tram, waardoor de rest van de dag onze voeten gelukkig werden gespaard…!!

De donderdagavond hadden Alessandra en ik na een lange werkdag afgesproken in het centrum van Milaan om even te winkelen..!! Dat was uiteraard gezellig!! Milaan heeft veel leuke winkels, jammer genoeg heeft mijn koffer niet zoveel ruimte & overgebleven gewicht over…!
Nadat ik terug op kantoor was vroeg mijn collega of ik meeging naar een Young Real Estate Bijeenkomst. Na even twijfelen heb ik besloten om mee te gaan. Het was in één van de exclusievere openlucht clubs van Milaan, onder een grote ijzeren toren. (komt bij Travelprogramma’s altijd op tv) Drankjes kosten hier minimaal 15 euro…een drankje heb ik dus ook maar overgeslagen! ;-) We zijn niet zo heel lang gebleven, aangezien we al extreem aan de late kant waren! Ik was er wel blij om, aangezien ik de volgende dag ontzettend vroeg uit mijn bed moest!

De vrijdag: dag van de ontmoeting met mijn ouders in Genova! Mijn ouders waren vorige week op vakantie in Italië, in Pietro Ligure. Een plaatsje aan de noordelijke westkust van Italië. We dachten in eerste instantie dat we elkaar niet zouden kunnen zien, maar uiteindelijk hebben we het zo geregeld dat mijn ouders vanaf Pietro Ligure met de trein naar Genova zouden reizen en ik met de trein vanaf Milaan naar Genova zou reizen (ruim 2 uur reizen Milaan-Genova). Dat ging perfect, want na een kort onderzoek zat ik in de juiste trein en na 2 uur lang gekletst te hebben met een kerel waar ik niet vanaf kon komen ben ik gelukkig uitgestapt op het juiste station, al vertelde mijn ticket anders! Om 10 uur kon onze Genova-dag beginnen! Het was een hele leuke dag! We zijn naar de haven geweest, winkeltjes bekeken, gewandeld door Genova en weer helemaal ‘live’ bijgekletst over de afgelopen weken! Mijn ouders gingen kwart over 5 terug naar Pietro Ligure en ik om kwart voor 6 naar Milaan.

In Milaan stond mij een gezellige meidenavond te wachten!! Om 10 uur werd ik opgehaald door Alessandra, waarna wij Laura op gingen halen. We zijn naar Borgo discotheek geweest. Daar waren nog meer kennissen/vrienden van Alessandra. Het was Latin-night in Borgo en unfortunately kwam ik niet onder een salsadans uit…! Ik stond al op de dansvloer, voordat ik nee kon zeggen. Was erg hilarisch, maar ook wel heel leuk! Maar een cursus Salsa was wel gewenst…
Na afloop zijn we naar een bakker gereden, die ’s nachts verse broodjes, koekjes, pizza et cetera verkoopt aan de mensen die uit zijn geweest. Heerlijk!

En toen begon mijn echte weekend! Op de zaterdagmorgen kreeg ik een sms van Chris of ik mee ging zwemmen bij vrienden van hem. Zijn vrienden wonen in een klein dorpje Trezzo, vlakbij Bergamo. Om 3 uur op het Centraal Station, waarna we met de metro verder hebben gereisd. Chris, Alessio en ik. Op het station van Gessate werden we opgehaald door Claudio. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij een onwijs groot vakantiehuis. Een zwembad, een tennisbaan, een voetbalveld, et cetera. Hier konden we ons wel vermaken!! Na heerlijk zwemmen, kletsen, relaxen zei Chris dat we zouden blijven overnachten, surprise a la Chris. Ondanks dat er niet veel tegenstribbeling mogelijk was, moesten Alessio en ik even wennen aan het idee aangezien wij volkomen onbekend waren, feitelijk bekeken. Ondanks werden we meteen goed opgenomen in de familie en vriendenclub. We hebben eerst pizza gegeten, waarna we naar het gewone huis van Claudio en zijn familie gingen. Hier hebben we ons klaargemaakt voor de interessante uitgaansavond! Gelukkig kon ik kleding lenen van het zusje Anne, want een bikini is tenslotte niet het meest charmante. We gingen uit met een grote groep! Na een bijeenkomst in het plaatselijke café bij de miljonair Max, zijn we doorgereden naar een grote Villa waar een soort Country Club genootschap was. Max had voor ons een tafel geregeld en alles was gratis! De Villa was supermooi! Wij zaten op een groot terras met heerlijke loungebanken. Vers fruit en heerlijke drankjes waren voor ons klaargezet en na de hele nacht gedanst en gekletst te hebben waren we ’s ochtends na een kort bezoekje aan een broodjesbar (de snackbar in Italië) rond half 6 weer thuis! Ohhhh, wat waren wij moe…binnen 3 minuten waren we allemaal in slaap!

De volgende dag hebben we lang uitgeslapen! Na het douchen en omkleden werd er een maaltijd voor ons geserveerd, mmm! En toen weer naar het vakantiehuis, relaxen bij het zwembad! Om 7 uur werden we door de ouders van Claudio weer naar het station Gessate gebracht en rond 8 uur werden we op het Centraal Station in Milaan door Jacopo opgehaald. We gingen eten met Jacopo en Alessandra. Het was ontzettend gezellig en we hebben elkaar weer helemaal up-to-date gebracht over onze weekenden. Gisteravond was ik om 12 uur weer thuis…na kort met mijn moeder te hebben gekletst ben ik gaan slapen! Op naar de nieuwe week…!Ik wil alleen maar slapen...

Bacio!

  • 02 Juli 2007 - 10:10

    Shery:

    Zo wat heb jij een druk maar ontzettend leuk weekend gehad joh!! Klinkt allemaal erg leuk iig.
    En je ouders ook nog gezien, wist niet eens dat ze op vakantie waren.... Was zeker fijn ze weer te zien en live bij te kletsen?!
    Wij hebben ons weekend in de Ardennen doorgebracht, ook erg leuk. Mijn moeder was donderdag jarig en dat hebben we met z'n 5-en op die manier gevierd.
    Vind het nog steeds erg jammer dat we elkaar niet meer zien voor augustus maar kwam helaas niet anders uit.... Volgende keer beter!!
    Rust lekker een beetje uit deze week en tot msm.

    xxx
    de Gringhuisjes

  • 02 Juli 2007 - 10:50

    Jolien:

    He maris! Ik moet toch elke keer weer lachen om wat je allemaal meemaakt daar! Zoveel heb ik dit jaar nog niet beleeft haha. Maar klinkt echt supergezellig allemaal! Ben benieuwd naar de eventuele foto's van het landhuis waar je net bent geweest! Veel plezier nog en geniet ervan (ondanks je slaapgebrek!)

    Liefs Jolien

  • 02 Juli 2007 - 18:54

    Marloes:

    volgens mij ging er net wat mis met het versturen van m'n bericht :(
    Super leuk om te lezen wat je nu weer hebt meegemaakt! Geniet maar lekker (vooral van het weer, want hier is het koud+veel regen!). Vrijdag de bruiloft van Jeroen & Daphne, super leuk dus. (met het vrijgezellenfeest zijn we cocktails wezen maken!)
    Werkse van de week!

  • 03 Juli 2007 - 08:45

    Pa, Ma & Nathalie:

    Hi!! Hier werkt MSN niet.. het telefoongesprek was ineens afgelopen. Succes daar! xx

  • 08 Juli 2007 - 19:51

    Nathalie:

    Hee Maris, heb je een leuk weekend gehad? Was het gezellig met Henriët? Verjaardag was leuk, wel druk!! Ik zal je nog wel mailen.. Volgende week wordt het hier in NL ook lekker weer zag ik (zaterdag 28 graden volgens weeronline).. Eindelijk! Laat ons allemaal maar even weten wat je allemaal hebt beleefd afgelopen weekend! x Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 29005

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: