Pressappoco due mesi l'abitante di Milano! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu Pressappoco due mesi l'abitante di Milano! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Mariska Gepken - WaarBenJij.nu

Pressappoco due mesi l'abitante di Milano!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

14 Juni 2007 | Italië, Milaan

Afgelopen vrijdag was het zover… Mijn eerste Italiaanse bioscoopervaring!
Alessandra en ik gingen naar een bioscoop net buiten Milaan. Een hele grote nieuwe bioscoop, die nog maar net geopend is. Allemaal restaurantjes, cafés, winkeltjes…en een bioscoop van ruim 20 zalen! Het filmaanbod daarentegen was niet zo uitgebreid, dus na even gepiekerd te hebben zijn we gegaan voor Ocean’s 13!

Het was me allemaal net iets té Italiaans! Dat de mensen hier over het algemeen slecht Engels spreken is niet raar! De film, de muziek in de pauze, zelfs de aftiteling is in het Italiaans! En uiteraard is mijn Italiaans natuurlijk te slecht voor een film waar een technisch tintje aan zit! Dat technische tintje was uiteraard de enige reden dat Alessandra me dan ook zo nu en dan een samenvatting moest geven van wat er gaande was tussen Brad, George, Andy etcetera! ;-) Maar het was een uitdaging en ondanks was het heel gezellig en voor herhaling vatbaar!

Zaterdag heb ik overdag weinig uitgespookt, het was erg warm en ik moest natuurlijk uitgeslapen zijn voor de wekelijkse uitgaansavond in Milaan! ’s Avonds zijn we naar een groot openlucht discotheek geweest! Alessandra, Jacopoh, Faso en nog 2 meiden en 2 jongens die ik niet kende. Het was erg gezellig!!

Zondag naar het park! Het Australische meisje, Nina, moet morgen voor 2 maanden terug naar Australië. Zondag nam ze dus afscheid van het grote park Sempione! Alessandra, Jacopoh, Marco, Chris, Nina en ik waren erbij! De parken zijn hier altijd erg vol met mensen. Waarschijnlijk omdat ze in de binnenstad van Milaan geen zwembad, meer, zee hebben… Het gemis in Milaan!

En toen begon stage weer! Het is ‘the usual’! Project, vergaderingen, klanten ontvangen, printen & kopieren, verslagen doorlezen, Engelse mailtjes verbeteren en uiteraard niet te vergeten het rondkijken, emailen, MSNen, skypen en de nodige koffietjes drinken! ;-)

Gisteravond was het echte afscheid van Nina! In de wijk Navigli hebben we met een groep van 9 mensen een aperitivo gegeten! Dit is een wijk met veel water, wat voor ’s avonds inhoudt veel muscitooooo’s! Allergische reactie bij mijn enkels #2!!! Wat een drama!
Het was wel een hele gezellige avond! Ik wil nog niet denken aan mijn afscheid van Milaan…! Het lijkt al zo dichtbij!

Morgenavond heb ik weer een verjaardag…maar ook dit keer heb ik geen idee van wie!

Baci!!xx

  • 14 Juni 2007 - 09:00

    Lisa:

    Heej! Superleuk om elke keer weer een nieuw verhaaltje van je te lezen :)! En mooi dat je het daar zo naar je zin hebt! Geniet ervan! Liefs

  • 14 Juni 2007 - 09:57

    Henriet:

    Ik wil meer foto's :)

  • 14 Juni 2007 - 15:20

    Chris:

    haha you know mariska.. you arrrived just a little late that day! we had just finished off 2 bottles of champaine, but dont worry we'l do it again this weekend for sure :) xoxox

  • 14 Juni 2007 - 15:27

    Alessandra:

    Ehi Marissssssss!! Yes you missed also the Fonzies chips!! (do you remember the cinema??) ahahah! You have also to try a very italian piadina when we will go to the sea together!! Besos :***

  • 14 Juni 2007 - 15:28

    Alessandra:

    Oh dear I forgot: I'm terrible in this photo!! And also Marco seems Dracula!! Ahahahah

  • 15 Juni 2007 - 08:29

    Alida:

    Hej meid!

    Leuk om je stukjes te lezen! Dus je vermaakt je daar nog wel ;) Geniet nog van de laaste weken. Ik lever volgende week mijn AO in en dan blijf ik nog even hangen bij het stagebedrijf. Daarna kan de vakantie beginnen!
    Veel plezier nog en tot mails

    Liefs Alida

  • 15 Juni 2007 - 08:55

    Nynke:

    Heej Maris, dus het is al wat beter weer aan het worden?? Twas toch wat slecht de laatste tijd?

    super om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Toch grappig om te horen dat je zo makkelijk zoveel nieuwe mensen leert kennen. Super! Geniet ervan,

    Liefs Nynke

  • 15 Juni 2007 - 16:08

    Nathalie:

    Hi Maris,

    Heb het een beetje druk gehad de afgelopen weken.. eindelijk weekend en nu even tijd om te reageren!! Heb zelfs wat leuke Milaan-foto's op Hyve geplaatst..! Nog een paar weken te gaan.. straks in eind juli/ begin augustus allebei op vakantie en dan zien we elkaar half aug. weer.. gaan we hier in Enschede op terras wat drinken, okee!?! Leuke kaart voor opa trouwens!! Ik vroeg me al af waar mijn kaartje bleef... haha!! Hou je taai en geniet van je weekend!! x Nathalie

  • 17 Juni 2007 - 11:07

    Monique:

    Ik wil ook meer foto's :D
    X

  • 17 Juni 2007 - 18:16

    Jolien:

    He Maris!

    Leuk om weer te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Daar lijkt mijn leventje erg saai bij! Toch maar een stage in het buitenland gaan doen??? Heb je eindelijk de beloofde mail gestuurd hoor (schaam schaam..) Nou geniet er weer van aankomende week!!!

    Liefs Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mariska

Stage in Milaan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 29003

Voorgaande reizen:

21 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: